14. august 2014

Ny direktør

Søren Stach Nielsen i direktørstolen på DGH-Aalborg

Søren Stach Nielsen, direktør Det Grønlandske
Hus i Aalborg.
Søren Stach Nielsen tiltrådte 1. august som direktør i Det Grønlandske Hus i Aalborg, hvor han afløser Jan Thrysøe, der stoppede tidligere på året.

Den nye direktør har blandt andet tidligere været departementschef i Naalakkersuisoqs departement for natur og miljø og er uddannet cand. rer. soc.

- Jeg er glad for tilliden, der er vist mig i forbindelse med ansættelsen som direktør i Det Grønlandske Hus. Jeg glæder mig til samarbejdet med medarbejderne omkring serviceringen af husets brugere, og jeg ser frem til samarbejdet med Aalborg Kommune og ikke mindst det videre arbejde omkring det netværk, som huset har. Dette til gavn for både Huset, netværket og ikke mindst Grønland, siger Søren Stach Nielsen.

Søren Stach Nielsen foran et stykke af Blok P, der har
været en del af sommerens udstilling i DGH-Aalborg.
Det Grønlandske Hus i Aalborg er en selvejende institution, der blandt andet yder rådgivning til grønlandske studerende og fungerer som kulturelt samlingssted for grønlændere i Nordjylland.

Huset har henover sommeren blandt andet haft en udstilling om den nu nedrevne Blok P i Nuuk. Udstillingen slutter i dag, torsdag den 14. august.

Ved at tilmelde sig husets nyhedsbrev kan man få information om kommende udstillinger og arrangementer i Det Grønlandske Hus i Aalborg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar